Nieuw: The Stick Around Kit voor Startups

17 August 2016

Als startup heb je maar 1 kans om jezelf te introduceren. Ik help jullie de basis goed neer te zetten met een puik startup-pakket.

Een idee is werkelijkheid geworden. Jullie staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, je zitkamer is jullie nieuwe kantoor en je functieomschrijving op LinkedIn is nu ‘Co-founder’ (wat natuurlijk gelijk staat aan +100 streetcredits). Ook het businessmodel staat als een huis en de eerste investeerders zijn benaderd. Maar hebben jij en de andere Co-founder ook gedacht aan contentmarketing? Dat gaat nog weleens mis.

Want hoe leuk of kwalitatief jullie product of service ook is, als jullie niet aanhaken op een bestaande behoefte van een doelgroep, weten ze jullie ook niet te vinden. Dat is zonde en vooral niet nodig. Dus vind uit waar jullie relevant zijn en be there to stay. En voor dat laatste heb je contentmarketing nodig.

Ik help jullie een heel eind op weg door samen de volgende vragen te beantwoorden:

1. Wie zijn jullie en voor wie zijn jullie er?

Wat ik oplever:

  • Een merksessie, want weten wie je bent en wie je doelgroep is, is het begin van een goede contentstrategie.
  • Een brand brief, een samenvatting van je merk en propositie.
  • Een tone of voice, jullie verbale identiteit gevangen in handige richtlijnen. Want consistentie is essentieel als je een merk bouwt.
  • 2. Wat is jullie belofte voor de doelgroep?

    Wat ik oplever:

  • Het merkverhaal, een propositie die aansluit bij de behoefte van jullie doelgroep en leidt tot het kopen van jullie product/service.
  • Het merkverhaal vertaald in strakke webcopy.
  • 3. Hoe gaan jullie je belofte waarmaken (behalve kwaliteit en service)?

    Wat ik oplever:

  • Een aanzet voor jullie contentstrategie, een paraplu voor alle content inclusief een aantal formats.
  • Een aantal handige tips voor content creatie, want zonder goede content ben je nergens. En dat vindt Google ook.
  • Wat ik nog meer doe

  • Een intake, want het is wel zo fijn om elkaar te ontmoeten en te kijken of het klikt.
  • Een half jaar elke maand een uur coaching van de creatief die met jullie gewerkt heeft (6 uur), omdat we het leuk vinden om betrokken te blijven.
  • Extra’s (niet inbegrepen)

  • Merkmanifest
  • Pay-off
  • Naamgeving
  • Een volledig uitgewerkte contentstrategie over jullie social media-kanalen heen
  • Distributie
  • Workshop contentcreatie
  • Contentproductie
  • Kortom…

    Ik help startups graag op weg, omdat ik jullie bewonder om jullie daadkracht, moed en passie om de markt op z’n kop te zetten. En dat kun je maar 1 keer goed doen.

    Dus, zullen we de wereld vertellen wat jullie te bieden hebben?

    Ja, laten we dat doen

    Meer artikelen

    fin.