Adformatie: Bot Talk #1

Voor Adformatie maken we elke twee weken een praatje met een bekende chatbot. Ons doel? Deze digitale assistenten aan een grondige test onderwerpen. Want als chatbot-experts kijken we maar wat graag kritisch naar een conversatie. We vellen een oordeel, zoeken uit wat beter kan, en waar het al wel goed gaat. Uitstekende klantenservice of spiraal van frustraties? Laat het maar aan ons over.

‘Zoals met alles in het leven heb je een doel nodig en een plan. Wat gaat je bot doen en wat niet? Dan is het nog de kunst om het juiste niveau te kiezen. Hoe conversational moet je bot zijn, rekening houdend met je bedrijfsdoelstellingen, je doelgroep en je mogelijkheden?

 

Niet iedereen heeft de ambitie of het budget om zo ver te gaan als Mitsuku, de award-winning chatbot van Steve Worswick. Volgens Worswick horen chatbots te chatten, want daar zijn ze voor. Met Mitsuku kun je alleen kletsen, ze zal je niet helpen om een ticket of boodschappen te bestellen.

 

 

 

 

 

 

Ruim 5 miljoen gebruikers knoopten 150 miljoen keer een praatje aan met Mitsuku en het langste gesprek duurde 9 uur. Dat is nog eens gespreksstof. Achter een ogenschijnlijk eenvoudig praatje gaat een enorme investering schuil in mogelijke onderwerpen en combinaties die ter sprake kunnen komen. Als je hoort wat kinderen Siri al toeroepen om de grenzen op te zoeken, dan is duidelijk dat er veel bij komt kijken om steeds een origineel en relevant antwoord te geven.’

 

 

Lees de volledige blog op Adformatie.

 

 

 

 

 

Waar we over bloggen

title

Hoe een merkpersoonlijkheid je UX writing laat shinen

Met een stralende merkpersoonlijkheid win je de harten van je doelgroep

title

Praat emoji met me

Hoe hartjes, bloempjes en verlegen aapjes je merk kunnen versterken

title

Geef je merk een oerkarakter

Zo benut je de kracht van het archetype voor jouw merk