Dat Ueno op designvlak lekker bezig is wisten we natuurlijk wel, maar ook hun microcopy game mag er wezen. De 404 pagina is erg origineel, lekker rechtdoorzee en knipoogt tot in de button naar de jaren 90. Maar dat is nog niet alles: er bestaan veel meer varianten. Refreshen dus!
De naam verraadt het al: met Rude Elf kun je nogal onbeschofte kerstkaarten maken. In de copy is dit stijltje heerlijk doorgevoerd: zelden zagen we zulke grove empty states en buttons. En toch is alles duidelijk en informatief. Bonuspunten voor deze uitgesproken en ongebruikelijke brand voice.
Deze logomaker is sowieso een tof concept. Maar ook goed uitgewerkt. En uit de koker van een real estate platform?! Driemaal wow. De copy is lekker conversational en duidelijk geschreven – je wordt als gebruiker bij de hand genomen en krijgt aan het einde van de rit je eigen logo. Score!
Drink Cann is een soort tonic met wietsmaak. Ehm, juist. En de copy van deze drankmaker is net zo origineel als het product. Vooral van de newsletter signup worden we blij. Erg gezellig geschreven, lekker ‘verhaallijntje’ en een creatieve CTA. We likey.
Weinig designbureau’s kunnen tippen aan de website van one-man-design-and-branding-army Jomor. Fijn voor het oog en de copy doet ons gniffelen. Iets met vorm volgt functie en andersom. Inspirerend wel.
Tobias doet niets liever dan wetenschappelijke theorie met taalcreativiteit combineren. UX writing ligt daarom helemaal in zijn straatje.