A.s.r. mag in deze reeks uiteraard niet ontbreken, want de verzekeraar is vol voor de chatbot gegaan. Sterker nog, hun homepage is een chatbot. Een dappere keuze! En het moet gezegd, het zorgt voor een aantrekkelijke interface.
Over het algemeen zul je de website van a.s.r. bezoeken om je te oriënteren of om een verzekering af te sluiten. Of zijn er bezoekers die geen genoeg kunnen krijgen van die reclames met Sticks? Afijn, wij willen weten wat ze bij a.s.r. allemaal in huis hebben.
De chatbot heet ons welkom met een keuzemenu. Da’s een gezellige binnenkomer! We krijgen gelijk het gevoel dat we met iemand een gesprek aanknopen. ‘Productoverzicht’ vinden we niet in het keuzemenu, ‘Product afsluiten’ wel. Maar ‘afsluiten’ klinkt behoorlijk definitief, dus liever niet. Kunnen we niet gewoon informatie over het aanbod krijgen?’
Hm, nee dus. De chatbot maakt er geen chocola van en verwijst ons door naar een onafhankelijke verzekeringsadviseur. Hartstikke fijn, maar zo’n adviseur is niet echt een fijne conversation maker. Bovendien niet waarom we gevraagd hadden.
Wij denken graag mee op welke plekken je conversational het beste in kan zetten. Ontdek wat wij zoal aan conversational doen. Of nodig Guyon uit voor een kopje koffie en een goed gesprek.