Communicatiebureau doet ode aan gore woord

Van ‘bakplaat’ tot ‘persiflage’ en van ‘nukkig’ tot ‘kokhalzen’ - het zijn allemaal woorden en iedereen gebruikt ze. Bij Mr Koreander zijn we groot fan van woorden. Als creatief communicatiebureau gebruiken we ze namelijk voor alles. Van campagnes tot UX-writing tot content marketing. En daarom vandaag een ode aan het woord, het gore woord welteverstaan. Want de poëzie, literatuur en media staan al vol esthetische klanken, maar waar blijft de liefde voor die lelijke lettergroeperingen?
Wat zegt de wetenschap?

Je kent ze waarschijnlijk wel: woorden waar je maar aan hoeft te denken of de koude rillingen lopen al over je rug. Vochtig bijvoorbeeld, bah. Maar waarom? Onderzoek laat zien dat het vooral door de associatie komt die aan een bepaald woord hangt. En dus niet door de klank, zoals vaak gedacht. Zetten we ‘vochtig’ in een rijtje met seksuele woorden, dan vinden we het goorder dan als we het woord los tonen.

Onze top 5 gore woorden

Het zal vast wetenschappelijk gezien zo zijn, maar ho even, sommige woorden zijn toch goor genoeg om ook out of context van over je nek te gaan? En wij zijn het kwaadste communicatiebureau niet, daarom bij deze: Mr Goreanders 5 lievelings gore woorden!

img

We houden dus van woorden, en die liefde delen we graag. Hulp nodig met UX-writing, een communicatiestrategie, of iets anders waar woorden voor nodig zijn? Mail dan Matteo of Dieke. Zij denken graag met je mee.