Next level netwerken.
Nou, er wordt natuurlijk veel interessants gepost in de Microcopy & UX Writing Facebook Group. Een community waar UX writers hun beste werk delen en sparren met vakgenoten.
Lemonade heeft toffe microcopy en een fijne conversational interface.
Pas als je Hebreeuws kunt lezen weet je echt hoe baanbrekend de UX writing industrie van Israël is. Ik sta versteld van alle geweldige conversational ervaringen die ze hier maken. Neem bijvoorbeeld Green Invoice. Een platform voor facturen, gemaakt door Tomer Filin. Echt elk stukje content in deze interface is perfect uitgewerkt. De Israelische UX writing community helpt elkaar vaak. Dat maakt het leuk om er onderdeel van uit te maken. Shout out naar Kinneret Yifrah daarvoor!
Ik ben op zoek naar een plek voor de eerste Writers in Tech conferentie in 2020. Ik twijfel op dit moment tussen Berlijn en Amsterdam. Tijdens onze meet-up in Amsterdam heb ik een paar van onze UX Writing Hub’s studenten uit Belgie en Duitsland ontmoet. Toen bedacht ik me weer hoe makkelijk het is om door Europa te reizen: Flixbus en BlaBlaCar zijn lekker bezig.
Ik ben al drie jaar bezig met UX writing en geloof dat het een blijvertje is. Met de groei van conversational interfaces in de toekomst zijn er alleen maar meer schrijvers nodig. Die schrijvers kunnen verschillende namen hebben: conversation designers, content strategen, product writers, content designers, UX writers etc. Uiteindelijk hebben bedrijven iemand nodig die weet hoe je moet communiceren binnen een interface. Je kunt niet meer aankomen met onduidelijke en gebruikersonvriendelijke interfaces zoals deze:
Het idee ontstond in de Microcopy & UX Writing Facebookgroep. Daar vroegen tientallen mensen me om een UX writing cursus te starten. Aangezien die nog nergens bestond, besloot ik de eerste training en one-stop shop voor UX writers te lanceren. Inmiddels hebben we ook een blog, nieuwsbrief, podcast, vacaturebord en een heleboel gratis resources. Vorige week zijn we begonnen met onze derde trainingsprogramma. Het is een intensieve opleiding, maar onze mentoren begeleiden de studenten tot aan het moment dat ze een baan hebben gevonden. Mega praktisch dus. Inmiddels hebben we meer dan 50 alumni, die werken voor bedrijven als Careem en Mastercard.
Als hét internationale trainingsprogramma voor schrijvers in tech.
Ik ben fulltime bezig met de UX Writing Hub en kom inmiddels handen te kort. Daarom zoek ik een Customer Success & Social Media Manager. Het is part-time, op afstand en superleuk om te doen. Ken of ben je iemand die dit tof lijkt? Stuur dan je CV naar yuval@uxwritinghub.com.
Tobias doet niets liever dan wetenschappelijke theorie met taalcreativiteit combineren. UX writing ligt daarom helemaal in zijn straatje.