Ondanks corona worden ook in 2020 veel merken beloond voor hun digitale werk. Met nominaties voor de Spin Awards, DIA’s en Beste Social Media Awards bijvoorbeeld. Maar hoe staat het met de UX writing van de genomineerde merken? Dat beoordelen wij in onze expert review-editie. Want er is dan wel geen vakjury of publiek dat live stemt; experts hebben we genoeg.
Ons team van UX writers beoordeelt de microcopy van merken aan de hand van een aantal criteria; de basisprincipes van UX writing. Weet de schrijver zijn boodschap met weinig woorden over te brengen? Snapt de gebruiker door de copy wat hij moet doen of waar-ie heengaat? En klinkt de copy menselijk? De merken met de hoogste score slepen een UX Writing Award in de wacht!
De allerbeste microcopy heeft recht op een prijs. We delen dit jaar 3 beeldige UX Writing Awards uit. En wel in de volgende categorieën:
In de aanloop naar deze datum reviewt onze jury er lustig op los. Op donderdag 14 januari is het dan zover: we maken de winnaars in drie categorieën bekend. Houd onze kanalen goed in de gaten.