Dít zijn ze dan: de winnaars van de UX Writing Awards

Wekenlang nagelbijten, slapeloze nachten en als een bezetene de Mr Koreander site refreshen. Herken jij je hierin? Dan is jouw merk vást 1 van de genomineerden dit jaar. Na lang wachten is het eindelijk zover: vandaag maken we de winnaars van de UX Writing Awards bekend.
Dit waren de genomineerden

 

 

BEST IN APP

De prijs voor beste UX writing in een app gaat naar: Crisp!

 

Well done, de champagne mag open! Onze vakjury sprak vol lof over de microcopy van deze app. Enkele woorden? “Dit is met recht microcopy” en “deze app schept duidelijke verwachtingen: puik werk!”

 

Enne, die welverdiende trofee komt spoedig jullie kant op.

BEST IN WEB

De prijs voor beste UX writing op het web gaat naar: KLM! Gefeliciteerd!

 

 

Microcopy is cruciaal in apps, omdat de ruimte daar schaars is. Maar ook op de website is het belangrijk de gebruiker soepel te navigeren.  En daar slaagt dit merk met vlag en wimpel in: “consistent én met een vriendelijke toon”, aldus de jury.

 

Zo’n mooie prestatie moet gevierd worden. Wij zorgen dat de trofee binnenkort staat te shinen op jullie kantoor.

BEST IN CLASS

Welk merk heeft zijn zaakjes ‘overall’ het beste voor elkaar? Dat is Bol.com. Chapeau!

 

 

Met piekfijne microcopy slepen jullie een felbegeerde UX writing award in de wacht. Wij zorgen dat-ie snel bij jullie is. Wat rest? De lovende kritiek van de jury! “Dit merk heeft maar weinig woorden nodig om haar boodschap over te brengen. De copy is zowel luchtig als gezellig, consistent in zowel de app als op de site.”

 

Het juryrapport met de winnaars download je 👉 hierrrr.

 

Niet gewonnen? Balen, maar niet getreurd! Neem contact met ons op en we delen de review met je. Daarin lees je hoe onze UX writers de microcopy van jouw merk beoordeelden.