Een stem voor the good guys of the internet

Nooit geweten dat de wereld van domeinnamen zo schimmig was. Gedomineerd door grote, agressieve spelers die je in hun systeem locken. Of je naderhand verrassen met extra kosten. Dat moet transparanter, vindt domeinenveiler Dan.com. Wij gaven hen de persoonlijkheid én stem waarmee ze het stralende lichtpunt in de duistere domeinenwereld worden.
Weten wie je bent

Weten hoe je moet klinken begint bij weten wie je bent. Samen gaven we Dans merkpersoonlijkheid vorm. Dit zijn the good guys of the internet. Een levendig, vastberaden en transparant merk dat iedereen het vertrouwen geeft om hun business online te bouwen. Overal ter wereld.

Een brand voice boordevol karakter

Een internationaal merk dat zo’n ingewikkelde industrie met integriteit leidt vraagt om een kraakheldere Engelse stem. Maar wel eentje waar je ook het opgewekte, enthousiaste karakter van Dan in terughoort. En dat is precies de stem die het kreeg.

 


 

Zo klink je dan.

Van error tot email

We schreven een groot deel van de teksten in deze nieuwe brand voice. Van errorschermen en buttons tot emailtemplates.

 


 

Een errorscherm dat je met een knipoog verder helpt.

We maakten ook een klapper van een schrijfgids, zodat Dan helemaal zelf verder kon. En de vertalers ook, want de nieuwe website werd in maar liefst 10 talen vertaald.

 


 

Voor nieuwe werknemers is zo gelijk duidelijk wie ze voor zich hebben.

Gidsen met een glimlach

Een belangrijk doel was technisch complexe thema’s versimpelen. Je kunt immers niet transparant zijn als niemand snapt waar je over praat. Met onze simpele doch sprankelende UX-copy wijzen we de gebruiker de weg. Zodat ondernemers de materie niet alleen begrijpen, maar er ook makkelijk mee uit de voeten kunnen op de domeinenmarktplaats. Of ze nou een domeinnaam willen kopen of verkopen.

 


 

Duidelijk en uitnodigend. Precies waar ondernemers behoefte aan hebben.

Benieuwd naar het eindresultaat?

Neem dan een kijkje op het blog van Dan, waarin ze uit de doeken doen over hun fonkelnieuwe merkidentiteit, visuele stijl en brand voice. Of ga naar Dan.com.

img

Kan jouw merk wat meer karakter gebruiken? Dan moet je Jocelyn hebben. Mail haar voor obsceen vochtige brownies en een gezellig gesprek.

Wat we ook deden

The brand voice of the Netherlands

Zo gaven we ons kleine kikkerlandje een stem voor het wereldtoneel.

CoronaCheck: UX writing voor de meestgebruikte app van het land

Hoe schrijf je copy voor een app die onder een vergrootglas ligt? Dave vertelt over zijn werk voor de CoronaCheck-app.