De mannen van Zelf wilden dat de brand values doorklonken in alles, echt alles. Niet alleen in de Home, waar geheel tegen de draad het telefoonnummer supervet centraal staat: je mag ons bellen en we praten gewoon met je! Maar ook in de funnel en de after sales communicatie. En in de Mijn Zelf omgeving. Overal kom je de brand voice van Zelf tegen: eigenzinnig, helder en met zelfspot natuurlijk. Tot in de onvermijdelijke verzekeringsvoorwaarden.
Bij Zelf hoort een persoonlijke toon en dus kozen we voor de aanspreekvorm ‘je’. Dat bleek voor de bestaande klanten een stap te ver. Uiteindelijk is gekozen voor een pragmatische oplossing: op de website en in algemene communicatie ‘je’, in persoonlijke communicatie ‘u’. Luisteren naar de klant, dat is ook Zelf.
Zelf snapt dat je als merk in deze tijd niet meer wegkomt met gezichtsloze, onpersoonlijke dienstverlening. En begrijpt ook dat een goed merkverhaal niet alleen gebaseerd is op een prettig klinkende pay off. Maar echt uitgedragen moet worden door alle mensen die ervoor werken. Die mensen zijn ook zichtbaar.
We ontwikkelden de nieuwe propositie en vertaalden die naar een prettig klinkende pay off, webcopy en storytellingsstrategie. Door persoonlijke verhalen van bijzondere Nederlanders en updates van het Zelf team krijgen de merkwaarden van Zelf een gezicht. Letterlijk. Van documentair geschoten portretten, verhalende interviews en informatieve postings, tot activaties, gebaseerd op echte verhalen.