Digitaal én persoonlijk solliciteren via Luba

Luba is het uitzendbureau dat jou wil leren kennen en alles regelt op jouw manier. Met 50 vestigingen kun je altijd op de koffie komen. Een persoonlijke, menselijke aanpak dus. Hoe vertaal je dat naar een digitale ervaring? Juist, met een pakkende nieuwe website en een conversational interface.

Een taal die iedereen begrijpt

Luba biedt vooral vacatures voor praktische beroepen, denk aan magazijnmedewerkers, heftruckchauffeurs en monteurs. Zo’n doelgroep vraagt om heldere communicatie, zonder jargon en poespas. Maar wél met een persoonlijke en menselijke touch. Hoe dat ongeveer klinkt? In 3 woorden: vriendelijk, duidelijk en bewust. In een uitgebreide merk & brand voice guide legden we dit verder vast.

Werk is werk

We verdiepten ons in de doelgroep door mee te luisteren met sollicitaties. Zo konden we ze beter aanspreken in hun eigen taal. Met ‘werk’ in plaats van ‘banen’ bijvoorbeeld. Want zo zeggen ze het zelf ook.

 


Ook de voordelen die Luba op haar website communiceert hebben we herschreven. Voorheen waren die deels gericht op werkgevers, nu spreken ze alleen de sollicitant aan. Want die staat altijd op 1 bij Luba. 

 

Eerst schetsen, dan schrijven

Via de conversational interface is online solliciteren bij Luba zo gepiept. Maar daar zit ongemerkt een hele structuur achter. Voordat we in de pen klommen voor de dialogen, maakten we een schets van alle mogelijke scenario’s. Eerst de meest voorkomende, daarna de bijzondere gevallen. En niet schrikken, dat ziet er dan zo uit:

 


Ons denkwerk achter de schermen, waar de gebruiker natuurlijk niets van merkt als die solliciteert op een vacature. 

 

 

img

Voordat je solliciteert, checkt Luba via handige selectievragen of het werk bij je past. Heb je niet het juiste rijbewijs of wil je niet vroeg opstaan? Dan stelt de conversational vriendelijk een andere voor, om teleurstelling te voorkomen en zoeken naar werk te blijven stimuleren.

img

Die selectievragen konden trouwens wel wat menselijkheid gebruiken. De oude bevatten veel woorden die ze onnodig lang en ingewikkeld maakten. Dus goten we die ook in een conversational jasje.

Over ons gesproken

De Over ons pagina toverden we om tot uithangbord van Luba’s visie en persoonlijke werkwijze. In krachtige statements, met alle kernwaarden erop en eraan. Maar de rest van de website ademt die waarden natuurlijk ook uit.

Het resultaat?

De nieuwe website voorzien van onze persoonlijke touch gaat al behoorlijk lekker. Met name op mobiel is de conversie flink toegenomen. De conversational wordt momenteel uitvoerig getest voor een gedeelte van de vacatures, maar zal naar verwachting deze zomer voor alle vakgebieden worden uitgerold!

 

 

Samen met Resoluut, Soda Studio

img

Wil je ook persoonlijker praten met je doelgroep? Mail Lucia, want naast het ontwikkelen van gesprekken voert ze die ook graag!

Wat we ook deden

De toekomst van gezondheid is persoonlijk

Een merk dat helemaal draait om jou en je gezondheid.

Een stem voor the good guys of the internet

Domeinenveiler Dan wil de duistere domeinenwereld transparanter en toegankelijker maken. Hoe vang je dat in een brand voice?