Een matching merkidentiteit voor Triggi

TL;DR

We hielpen tech start-up Triggi met het neerzetten van hun merkidentiteit. Daarnaast maakte we een content- en community strategie om het online domein mee te veroveren. En organiseerde we een persevenement om Triggi te lanceren.
Slimme apparaten nog slimmer maken

Het Internet of Things groeit als een gek. Vrijwel alle apparaten en diensten zijn tegenwoordig aangesloten op het internet. Alleen werken ze nu nog meestal los van elkaar. Daar hebben de mannen achter Toon iets op bedacht: Triggi. De online dienst die slimme apparaten nog slimmer maakt. Daar hoort een slim merk bij. Wij hielpen de Amsterdamse tech start-up hierbij.

Een nieuw product betekent het neerzetten van een nieuwe merkidentiteit

We begonnen bij het begin: op zoek naar de essentie van Triggi. Want om te weten wat je wilt uitstralen moet je scherp hebben wie je bent. Triggi heeft internationale ambities, dus omschreven Triggi’s persoonlijkheid in het Engels. Hierbij gingen we uit van vier kernwaarden: functional, relevant, easy-to-use en fun.

Maar we hielden ons ook hoogover bezig met content, door het maken van een content- en community strategie

Hiervoor deden we onder andere een doelgroeponderzoek en bedachten we een voorstel voor een eigen Triggi forum. Daarnaast ontwikkelden we een distributie strategie waarin we vaststelden hoe we de wereld kennis gingen laten maken met Triggi.

Een tof merk heeft een toffe lancering nodig.

Daarom werd er een persevenement georganiseerd. Hier maakten we de perskit en de presentatie voor. Ook bedachten we een merkactivatie met speciale Triggi t-shirts.

Triggi gaat goed. Een aantal resultaten op een rij:

  • Nu al de grootste IoT tool in Nederland
  • Wereldwijde userbase in 50 landen
  • Finalist Accenture Innovation Awards
  • 3e plek bij ‘Startup of the Year’ van Sprout
  • 2 nominaties voor de Dutch Interaction Awards 2017

Wat we ook deden

De app zonder naam van Vermaat

Hoe we de horecaspecialist hielpen met hun merkontwikkeling

Wij ontwierpen de Albert Heijn brand voice

De nieuwe brand voice van Albert Heijn

Binnen 3 weken een brand voice voor de belangrijkste touchpoints.