Van financiële start-up naar volwassenheid

Ginger is een technisch platform dat verschillende betaalmethodes mogelijk maakt. Het bedrijf richt zich op banken en andere financiële reuzen. En dat werd al snel een succes. Ginger ontgroeide in sneltreinvaart het stempel start-up. Dus was het tijd voor een nieuwe merkstrategie en merkpersoonlijkheid. Oh, and in English please. No problemo. Let’s-a-go!
Tech that keeps you on top

Een belangrijk doel was de balans te vinden: een betrouwbare partner zijn voor banken maar ook blijven opvallen in de financiële start-up wereld. We waren er snel over uit, een stevig en ambitieus merk moest het worden. Want, hey, Ginger heeft een mening over all things payment en wil die graag laten horen. Hun platform zorgt er namelijk voor dat grote financiële instellingen in één klap on top of hun betaalgame zijn. Daarom kozen we voor een uitgesproken merkstrategische tagline: our tech keeps you on top.

 


Bij zo’n strategie hoort natuurlijk een lekker setje Engelse merkwaarden. Komen ze: Trust, Guts, Bright & Upbeat

 

 

 

I’m Donna, I know everything

Ginger is zonder twijfel een technisch expert, maar is ook faciliterend. Voor de Suits-fans onder ons: voor hun klanten is Ginger de Donna to their Harvey.  Ze zit bomvol kennis,  is proactief, maar is ook erg pittig. Behulpzaam, maar zeker niet gezapig. Want achter Ginger staat een fris, enthousiast team en daar past best een uitgesproken brand voice bij.

 


De brand voice voor Ginger is accessible, confident en upbeat

 

 

Praat tech met me

We herschreven alle webcopy naar deze nieuwe brand voice. Inclusief alle technische termen en productomschrijvingen. En dat waren er best wat, want het Ginger platform kan een heleboel. Al die technische toepassingen omschreven we in heldere taal, zodat iedereen begrijpt wat ze met Ginger kunnen. Of ze nou hardcore techies of diehard zakenmensen zijn. Of alles daar tussenin natuurlijk.

 


Simpele uitleg van technische diensten en wat deze inhouden – zonder dat je hier zelf een expert voor hoeft te zijn.

 

 

Benieuwd naar het resultaat?

Onze vrienden van Resoluut mochten losgaan met het visuele design. Hun case bekijk je hier.
Wil je het eindresultaat bekijken? Neem dan snel een kijkje op gingerpayments.com.

Wat we ook deden

Echte Rotterdamse teksten

Onze favoriete fictieve collega

Hoe we onszelf aan een creatief communicatieconcept hielpen