ZieZo was de nieuwe zorgverzekering van Zilveren Kruis. Een eenvoudige verzekering die je alleen online kan afsluiten. Geen keuzestress, maar voorkeuze: naast de basis kun je bij ZieZo alleen een klein aantal extra’s kiezen. Niet duur en eenvoudig af te sluiten. Maar natuurlijk wel met de betrouwbare service van Zilveren Kruis.
Wij maakten de naam, tone of voice, merkpropositie en schreven heel wat post-its en webpagina’s vol. Maar scrummen doe je nooit alleen, en dat is nou juist het leuke. Als UX writers dachten we mee met interactie en vormgeving en vice versa. Samen maakten we ZieZo en boksten we de site in een half jaar in elkaar.
We scrumden erop los samen met mijn Makerstreet-maatjes. Soda Studio bedacht het interactie-ontwerp en Resoluut ontfermde zich over het design. Ook werkten we samen met de mensen van Zilveren Kruis.
ZieZo is een zogenaamde one-pager. Je verzekering uitzoeken, aanvullingen vergelijken en het berekenen van je premie kan op die éne pagina. Heel simpel dus. Ook de ‘bestelstraat’ klapt zichzelf uit binnen de one-pager. Want voor het afsluiten van een verzekering heb je soms meer informatie nodig dan alleen de prijs.
We kozen voor gelaagdheid binnen de one-pager: de detailpagina schuift letterlijk over de onderliggende pagina heen. Hierdoor blijf je gevoelsmatig binnen de omgeving van de one-pager. Zo kun je extra informatie lezen, zonder weg te gaan van de pagina. Ideaal.
Om de bezoeker nog meer bij het bestelproces te betrekken, bedachten we de zogenaamde ‘story pop-ups’. Tijdens het samenstellen van je verzekering word je na elke keuze aangemoedigd. “Je gaat als een speer!”, “Basisverzekering toegevoegd. Hij gaat goed!” Zie je de cheerleader al staan, aan de kant van de lijn?