Zilveren Kruis zocht naar een manier om waarde toe te voegen voor hun zakelijke klanten, een bredere doelgroep aan te boren en zich tegelijkertijd duidelijker in de markt te zetten als kennisautoriteit op het gebied van gezond ondernemen.
Als nieuwe insteek kozen we: de blogs van Zilveren Kruis zakelijk moeten de lezer informeren en inspireren en zo P&O- en HR-professionals helpen om hun organisatie (en eigen werkdag) zo gezond mogelijk te maken. Gedrag veranderen van je medewerkers vraagt een lange adem en dan kun je als HR-specialist zelf wel wat inspiratie en inside insights gebruiken.
Met de zakelijke bezoeker in gedachten kon er nog wel gesleuteld worden aan gebruikerservaring. Allereerst integreerden we de blogomgeving in de zakelijke site. Alle content (blogs, verhalen van klanten en nieuws) staat zo bij elkaar onder duidelijke titel ‘Actueel & Blog’. Want onze bezoeker heeft weinig tijd. Maar sowieso, wie heeft er nou zin om te zoeken?
We verzamelden een netwerk van Zilveren Kruis-medewerkers, -klanten en andere bezielde vakmensen. Om vakinhoudelijke klantverhalen van professionals voor professionals te maken. Een combinatie van actualiteit en deskundigheid. Met als uitkomst: autoriteit.
De blogs publiceerde en verspreidde Zilveren Kruis op gezette tijden, volgens een contentkalender waar alle makers toegang toe hadden. Dat zorgde voor regelmaat, consistentie en natuurlijk ook steeds voor nieuwe inzichten. Continue analyse en evaluatie hoorden bij het proces. Zo krijgen we steeds meer in de gaten welk contentformat het beste werkt en waar bezoekers het meest aan hebben. Gecombineerd met fijn slijpen van de brand voice gaan we steeds dichter op de doelgroep zitten.