Een digital-first merkcampagne voor Roompot

Stel, je bent een gevestigd merk. Meer dan een halve eeuw onderweg, marktleider, alles. Maar je wilt een nieuw imago. Waar begin je dan? Online natuurlijk.

Wat je bestemming ook is...

Een gloednieuwe merkpositionering lag er al: wat je bestemming ook is, je vindt het bij Roompot. Of dat nou een luxe vakantievilla is, of een bungalow op het strand. Het nieuwe merk is een combinatie van nuchter en chique. Net als het logo.

 

Digital-first campagne

Voor het eerst wilde Roompot voor de merkcampagne vol inzetten op online, om zo gericht de nieuwe en trouwe doelgroepen te bereiken.

 

We ontwierpen een campagne waarin je het nieuwe Roompot leert kennen; een plek waar iedereen kan thuiskomen. We deelden de strategie op in drie fases: beleving van het merkverhaal, tonen van het diverse aanbod, en voorbereiding op het boekseizoen. Of, voor de kenners: touch, tell, sell.

 

Ook de doelgroep kwam in drievoud; gebaseerd op de Leefstijlvinder. De ‘rustzoekers’ die vooral een ontspannen vakantie willen met voldoende privacy, ‘harmoniezoekers’ die juist ‘en group’ vakantie vieren, en ‘stijlzoekers’ die genieten van comfort en luxe. De eerste twee zijn al Roompot-fans, de laatste wilden we meer aanhaken bij de club. Dat vroeg om een passend creatief concept.

 

 

Vakantie zit ‘m in kleine momentjes

De merkbelofte van het nieuwe Roompot vormde het begin van onze conceptontwikkeling. Bij Roompot is je bestemming het startpunt van een vakantie die je daarna volledig zelf invult. Die invulling zijn de ervaringen die je opdoet. Die herkenbare vakantiemomentjes die tegelijkertijd door iedereen uniek worden beleefd. Dat concept sloot naadloos aan bij de veelzijdigheid van Roompot. En de uiteenlopende doelgroepen.

 

We zetten steeds één moment centraal, en gaven daaraan verschillende, persoonlijke invullingen. Dat was lekker brainstormen hoor, die vakantiemomentjes. Van je eerste bakkie pleur tot skinny dipping in de zee. Niet alles heeft de campagne gehaald.

 

 

Één moment, twee belevingen

De kracht van ons concept zit in de verschillende uitwerkingen van een moment, met dezelfde sterke copy. Bijgestaan door fijne beelden die precies dát moment vangen.

Samen met onze vrinden Resoluut en Big Shots maakten we een hele rits online uitingen. Video’s, banners, social posts. De campagnevideo werd zelfs zo gaaf dat Roompot ‘m ook op de buis wilde knallen.

 

Future proof

Net als Roompot is ons campagneconcept lekker veelzijdig. De doorvertaling van online naar televisie ging vlekkeloos, maar de uitingen kunnen ook zo offline worden ingezet. Het concept biedt eindeloos veel mogelijkheden. Een goed begin dus, dat digital first.

 

 

img

Meer weten over zo’n digital-first campagne of creatief concept? Mail Anna voor een pina colada en een goed gesprek.

Wat we ook deden

De toekomst van gezondheid is persoonlijk

Een merk dat helemaal draait om jou en je gezondheid.

Een stem voor the good guys of the internet

Domeinenveiler Dan wil de duistere domeinenwereld transparanter en toegankelijker maken. Hoe vang je dat in een brand voice?