Een gezicht voor de mediakunst van morgen

Nxt Museum is een nieuw museum in Amsterdam. En niet zomaar één! Het is namelijk volledig gewijd aan New Media Art. Kunst met de hoofdletter K. En nieuw met de hoofdletter N. Want Nxt brengt fris elan en breekt met de museumstandaarden. Of wij dit alles in een stevig merkfundament wilden gieten? Sure!
Waar staat het museum voor?

Voor Nxt Museum gingen we volle bak aan de slag met de merkpositionering. De sleutelvraag: waar staat Nxt Museum nu eigenlijk voor? Daarvoor moesten we achterhalen waar Nxt Museum in floreert en wat haar visie is. We gingen in gesprek en deden verschillende oefeningen. De uitkomst? De merkwaarden: human, expert & rebellious

.

 

 

Een stevige basis voor alles dat Nxt doet

Deze waarden verwerkten we in visieteksten die de belangrijkste museum-elementen vertolken. We vingen de essentie en het geloof van Nxt als het gaat om kunst, kunstenaars en de rol van ruimte. Deze visieteksten schreven we puur om de koers van Nxt Museum te bepalen. Maar daarnaast vormden ze een mooi startpunt voor de webcopy, die we ook voor onze rekening namen.

 

 

Bezoekje aan de homepage

De kunst van morgen, vandaag. Die oneliner lieten we natuurlijk al even vallen. Lekkere binnenkomer, toch? Maar we schreven uiteraard nog veel meer webcopy. In twee talen, of course. Zei iemand voorbeeldje? Hier, pak aan

 

 

 

img

Wij kunnen eindeloos praten over merkpositionering en strategie. En over copy die alle zintuigen prikkelt. Meer weten? Mail Djoelia voor een goed gesprek en een bakkie koffie. Vegan appeltaart optioneel.

Wat we ook deden

On-brand content voor slimme betaaloplossing

Hoe wij FINN helpen het IoT landschap op te schudden.

Modern IKEA Family

Zo maakten we de IKEA Family onboarding een warm bad.