The brand voice of the Netherlands

Wij kennen Nederland vooral als thuis, maar het is ook wel degelijk een merk. Een merk dat Nederland internationaal op de kaart zet – in, onder andere, het bedrijfsleven, diplomatie en de media. De flitsende huisstijl, dito logo en contentplatform stonden al klaar. Het ontbrak alleen nog aan een duidelijk stemgeluid. En wie bel je als je een brand voice nodig hebt? Juistem. Enter Mr Koreander.
Solving global challenges together

Zoals het een sterk merk betaamt, is ook het merk Nederland – of ‘NL Brand’ voor intimi– gestoeld op een duidelijke strategie. Eentje die compleet in het teken staat van internationale samenwerking: solving global challenges together. De NL Brand Voice moest dus vooral inspirerend en uitnodigend zijn. Want samen de wereld verbeteren kun je dus (letterlijk) niet alleen. 

Een bevlogen verteller met flinke dosis nuchterheid

We creëerden een persoonlijkheid met een aanstekelijk enthousiasme. Zo iemand bij wie je graag in de buurt wil zijn omdat-ie altijd toffe dingen voor elkaar krijgt en daar zo mooi over vertelt. Met beeldende taal die je meeneemt naar alle hoeken van de wereld en je laat kennismaken met nieuwe perspectieven en ideeën. Maar NL Brand zou niet Nederlands zijn als er niet ook een flinke portie nuchterheid in zit. Zelfs in het Engels.

Hoe dat klinkt? Nou, zo.

 

 

 

img

Zoekt jouw merk ook een persoonlijkheid? Wij helpen je. Nodig Djoelia of Suda uit voor een rondje havercappuccino’s en een goed gesprek. 

Wat we ook deden

Inclusieve communicatie

Niet-inclusieve teksten en campagnes zijn net zo not done als dt-fouten.

Van step tot app: zo maakten wij het merk Dott

Europa veroveren met een levendige merkpersoonlijkheid.