Nieuw jaar, nieuwe zorgverzekering

TL;DR

We gingen los op de copy voor de polischeck en de salesfunnel van Zilveren Kruis. Dat deden we trouwens ook voor Ziezo. Zo hielpen we oude klanten te behouden en nieuwe klanten aan boord te krijgen!

De polischeck en de salesfunnel. Daarmee trekt Zilveren Kruis aan het einde van het jaar ten strijde. Klaar om klanten over de streep te trekken of nóg een jaar aan zich te binden. ’s Lands grootste verzekeraar schakelde ons in voor gidsende copy die het de gebruiker duidelijker en makkelijker maakt. En als het even kan ook nog conversie verhoogt. Tuurlijk, gaan we mee aan de slag!

De overstapgekte barst los

Past mijn pakket nog bij mij? Dat is de vraag waar veel mensen aan het einde van het jaar mee rondlopen. Een nieuw jaar betekent vaak verandering. Ook in de zorgpakketten. Verandering van de vergoedingen of de premie bijvoorbeeld. Of van de ziekenhuizen waar je terecht kunt.

Je begrijpt: voor Zilveren Kruis is het einde van het jaar een hectische periode. Een hoop mensen switchen dan van verzekering. Een dedicated team van designers en developers boog zich daarom over de polischeck en de salesfunnel. Binnen het team zorgden wij dat alle copy van topkwaliteit is. Van pakkende titels tot calls-to-action. Maar ook alle uitgaande e-mails en landingspagina’s namen we onder handen.

 

Polis? Check!

Zilveren Kruis verzekert zo’n 3,4 miljoen Nederlanders van zorg. Zij krijgen ieder jaar de polischeck. Daarin vindt de verzekerde een voorstel voor een zorgpakket voor het nieuwe jaar, met bijbehorende premie. Voor zichzelf, maar ook voor eventueel verzekerde familieleden. Dit voorstel kan de klant overnemen of aanpassen naar zijn of haar persoonlijke wensen en voorkeuren.

Conversie verhogende funnel copy? Check!

In de sales funnel sluiten (nieuwe) klanten hun verzekering af. Maar een zorgverzekering afsluiten doe je niet zomaar even. Daar wil je goed voor gaan zitten. Je premie berekenen daarentegen: dat kan best even tussendoor.

 

Om mensen te overtuigen hun premie te berekenen, voegden we de copy ‘Simpel en snel, binnen 3 minuten’ toe. Lekker concreet. En dat gemak stellen mensen op prijs, getuige de 5,8% stijging in conversie! Tsja, als je eenmaal je premie berekent is de stap naar afsluiten nog maar klein. Zo wordt een kijker dus koper.

Stapsgewijs door de funnel

In eerste instantie lijkt er maar weinig tekst in zo’n sales funnel te staan. Maar dat is schijn. Achter ‘meer info’ en ‘lees meer’-uitklappers gaat namelijk heel wat copy schuil. En dat is ook nodig om de gebruiker zo volledig mogelijk te informeren en stapsgewijs door de funnel te gidsen.

Ziezo, klaar is kees

Ook voor ZieZo, de voordeligste online verzekering van Zilveren Kruis, schreven we de funnel copy. ZieZo richt zich met name op jongeren – een specifiekere doelgroep dan bij Zilveren Kruis. Dat hielden we uiteraard in gedachten bij het schrijven van de copy.

 

Waar we overal van ‘Bereken uw premie’ spreken, experimenteerden we bij ZieZo met ‘Bereken uw voordeel’ op de button. En de doelgroep lijkt daar gevoelig voor te zijn. Dit leidde namelijk tot een conversiestijging van 5,6%.

 

img

Wil je jouw gebruiker ook soepel van A naar B gidsen? Of wil je met scherpe microcopy je conversie verhogen? Mail Dave. Man van z’n woord die je graag te woord staat.

Wat we ook deden

Modern IKEA Family

Zo maakten we van de IKEA Family onboarding een warm welkom.

Echte Rotterdamse teksten