Echte Rotterdamse teksten

Woonstad Rotterdam is met meer dan 60.000 woningen en bedrijfsruimtes de grootste vastgoedbeheerder in Rotterdam. Hun doel is niet minder groot: elke Rotterdammer een fijne woon- of werkplek kunnen bieden. Hoe vertel je dat op de nieuwe website?

Een brand voice die Rotterdam ademt

Voor we ook maar een woord schreven, bepaalden we hoe Woonstad Rotterdam klinkt. De brand voice dus. Een merk dat klaarstaat voor elke Rotterdammer vraagt om een duidelijke, toegankelijke stem. En zo’n stem kreeg het ook.

 


En dan klinkt je jaarverslag in ’t kort dus zo.

Tot in de brievenbus van de bewoners

We schreven een groot deel van de teksten naar deze nieuwe brand voice. Van foutmeldingen en buttons tot vacature- en brieventemplates.

 


Voor nieuwe werknemers is zo gelijk duidelijk wie ze voor zich hebben.

Gidsend karakter

Een belangrijk doel was om de druk op de klantenservice te verlichten. Natuurlijk, mensen mogen nog steeds bellen of langskomen, maar een simpele reparatie moet je ook online kunnen aanvragen. Met onze simpele maar functionele UX-copy wijzen we de gebruiker de weg.

 


Duidelijke en makkelijke vraag – precies waar iemand met een lekkende kraan behoefte aan heeft.

 

 

Workshops laten de brand voice leven

Een brand voice in de vorm van een klapper of pdf-document is hartstikke mooi. Maar dikke kans dat de gids in een (digitale) lade verdwijnt. Zonde! Daarom gaven we een reeks workshops binnen de organisatie. Bijvoorbeeld aan de afdeling Marketing & Communicatie. In deze workshop trainden we medewerkers in hoe je schrijft in de nieuwe brand voice en hoe je ‘m uitlegt aan anderen. Zo werden zij de ambassadeurs van de nieuwe brand voice.

Benieuwd naar het eindresultaat?

Neem dan snel een kijkje op het nieuwe woonstadrotterdam.nl

Wat we ook deden

Modern IKEA Family

Zo maakten we van de IKEA Family onboarding een warm welkom.

Van financiële start-up naar volwassenheid

Zo hielpen we Ginger met een ambitieuze merkstrategie.