Het digitale smoeltje van zorgverzekeraar Zelf

TL;DR

Online verzekeraar Zelf wilde het anders doen. En vroeg de Makerstreet makers om een nieuwe website. Een stap die verder ging dan fraai vormgegeven pixels en pagina’s die SEO Academy konden zijn. Het doel van dit vernieuwingsproces? Tevreden klanten die weten wat ze aan Zelf hebben. En tevreden werknemers die geloven waar hun bedrijf voor staat.

Echt echter echtst Zelf

De mannen van Zelf wilden dat de brand values doorklonken in alles, echt alles. Niet alleen in de Home, waar geheel tegen de draad het telefoonnummer supervet centraal staat: je mag ons bellen en we praten gewoon met je! Maar ook in de funnel en de after sales communicatie. En in de Mijn Zelf omgeving. Overal kom je de brand voice van Zelf tegen: eigenzinnig, helder en met zelfspot natuurlijk. Tot in de onvermijdelijke verzekeringsvoorwaarden.

Altijd een gepaste aanspreekvorm

Bij Zelf hoort een persoonlijke toon en dus kozen we voor de aanspreekvorm ‘je’. Dat bleek voor de bestaande klanten een stap te ver. Uiteindelijk is gekozen voor een pragmatische oplossing: op de website en in algemene communicatie ‘je’, in persoonlijke communicatie ‘u’. Luisteren naar de klant, dat is ook Zelf.

Andere tijden vragen om echte mensen

Zelf snapt dat je als merk in deze tijd niet meer wegkomt met gezichtsloze, onpersoonlijke dienstverlening. En begrijpt ook dat een goed merkverhaal niet alleen gebaseerd is op een prettig klinkende pay off. Maar echt uitgedragen moet worden door alle mensen die ervoor werken. Die mensen zijn ook zichtbaar.

De merkwaarden krijgen Zelf een gezicht


We ontwikkelden de nieuwe propositie en vertaalden die naar een prettig klinkende pay off, webcopy en storytellingsstrategie. Door persoonlijke verhalen van bijzondere Nederlanders en updates van het Zelf team krijgen de merkwaarden van Zelf een gezicht. Letterlijk. Van documentair geschoten portretten, verhalende interviews en informatieve postings, tot activaties, gebaseerd op echte verhalen.

Wat we ook deden

title

Zorg voor het Zorgkantoor

Zorgkantoor Zilveren Kruis - Leestijd 7 minuten

title

Een agile campagne voor de KRO-NCRV

Spoorloos - Leestijd 7 minuten

title

Aan de top blijven is keihard werken

Simyo - Leestijd 7 minuten