Het kleine zusje van Zilveren Kruis: Ziezo

TL;DR

Een totaalpakket voor de nieuwe online zorgverzekeraar van Zilveren Kruis. Van de naam en tone of voice, tot merkpropositie en webcopy. We hielpen bij het op de wereld zetten van deze gebruiksvriendelijke zorgverzekeraar.
Zonder keuzestress een zorgverzekering uitkiezen

ZieZo was de nieuwe zorgverzekering van Zilveren Kruis. Een eenvoudige verzekering die je alleen online kan afsluiten. Geen keuzestress, maar voorkeuze: naast de basis kun je bij ZieZo alleen een klein aantal extra’s kiezen. Niet duur en eenvoudig af te sluiten. Maar natuurlijk wel met de betrouwbare service van Zilveren Kruis.

ZieZo is heel simpel, maar stiekem is er best wat werk aan vooraf gegaan

Wij maakten de naam, tone of voice, merkpropositie en schreven heel wat post-its en webpagina’s vol. Maar scrummen doe je nooit alleen, en dat is nou juist het leuke. Als UX-writers dachten we mee met interactie en vormgeving en vice versa. Samen maakten we ZieZo en boksten we de site in een half jaar in elkaar.

Negen sprints à drie weken vol met usertests, post-its, reviews en stand ups

We scrumden erop los samen met mijn Makerstreet-maatjes. Soda Studio bedacht het interactie-ontwerp en Resoluut ontfermde zich over het design. Ook werkten we samen met de mensen van Zilveren Kruis.

Om de bezoeker nog meer bij het bestelproces te betrekken, bedachten we de zogenaamde ‘story pop-ups’

Alles op één pagina dus, met zijwieltjes

ZieZo is een zogenaamde one-pager. Je verzekering uitzoeken, aanvullingen vergelijken en het berekenen van je premie kan op die éne pagina. Heel simpel dus. Ook de ‘bestelstraat’ klapt zichzelf uit binnen de one-pager. Want voor het afsluiten van een verzekering heb je soms meer informatie nodig dan alleen de prijs.

Om de bezoeker niet te overladen, brengen we die informatie gedoseerd

We kozen voor gelaagdheid binnen de one-pager: de detailpagina schuift letterlijk over de onderliggende pagina heen. Hierdoor blijf je gevoelsmatig binnen de omgeving van de one-pager. Zo kun je extra informatie lezen, zonder weg te gaan van de pagina. Ideaal.

Wat aanmoediging kan nooit kwaad

Om de bezoeker nog meer bij het bestelproces te betrekken, bedachten we de zogenaamde ‘story pop-ups’. Tijdens het samenstellen van je verzekering word je na elke keuze aangemoedigd. “Je gaat als een speer!”, “Basisverzekering toegevoegd. Hij gaat goed!” Zie je de cheerleader al staan, aan de kant van de lijn?

Wat we ook deden

title

Hoe we de merknaam Bolster bedachten

Het verhaal van het merk dat uit zijn jasje groeide.

title

Communicatieconcept voor een kersvers hotel

Op elk touchpoint klinkt de gastvrijheid van Hubert door.

title

Een energieboost voor Eneco Zakelijk

Van energiereus naar behulpzame energiepartner. Een webcopy optimalisatie.