Het oer-Hollandse familiebedrijf Keune is een waar begrip in de wereld van haarverzorging en styling. Keune’s roots liggen in Amsterdam, waar het in 1922 werd opgericht. Inmiddels is het bedrijf wereldwijd bekend. En succesvol. En bij wereldwijd succes horen natuurlijk steengoeie campagnes. Laten wij daar nou net geknipt voor zijn.
Een succesvolle campagne begint met een goeie brand voice. Dus bouwden we die vanaf de grond op en tot in de puntjes uit. Hoe we dat deden? Door in Keune’s huid te kruipen. Keune is een bedrijf met stijl. Dat weet wat de doelgroep wil en nodig heeft. En daar hoort een zelfverzekerd, gepassioneerd stemgeluid bij. Een stem met lef.
Dus bedachten we een brand voice die zelfverzekerd en betrouwbaar is. Optimistisch en enthousiast. Vriendelijk en uitnodigend. Zo klinkt Keune, vonden wij. Vonden zij ook.
Met de brand voice in de pocket was het tijd om de copy te verzorgen. Eerst namen we de webshop onder de loep. We schreven haarfijne productomschrijvingen voor elke shampoo, conditioner, gel, wax en mousse. Zodat jij precies weet wat het is, en waarom je het nodig hebt.
Daarna volgden talloze campagnes. Zoals de samenwerking met moderne kunstenaar Joseph Klibansky voor Keune’s 100-jarig jubileum. Wij schreven de campagneteksten, social teksten en copy voor de limited edition giftbox. Een kunstwerk an sich.
Zeg je Keune? Dan zeg je tegenwoordig ook duurzaam. De nieuwe So Pure lijn is 100% vegan, niet getest op de lieve diertjes en he-le-maal duurzaam. Van de verpakking tot de ingrediënten erin. Het idee is simpel: je koopt een flesje So Pure, en als-ie leeg is, vul je ‘m bij met een navulzakje. Scheelt een hoop gedoe. En plastic. Dat wist Keune. Nu was het aan ons om het de wijde wereld ook te laten weten.
Het resultaat? Een succesvolle launch voor een van Keune’s meest belangrijke campagnes. Win-win dus. Voor Keune én het klimaat.