Strijdplan voor het sympathieke Telfort

TL;DR

Telfort schreef veel en enthousiast, maar de rode lijn ontbrak. Dus gaven we de sympathieke telecomaanbieder een stem en waterdicht schrijfproces. Alle 40 copywriters doen daar nu hun voordeel mee.

Talent zonder kompas

Hoe klinkt je merk? En hoe regel je dat al je copywriters zo schrijven? Telecomaanbieder Telfort had een leger aan schrijftalent, maar geen strijdplan. Men schreef veel – maar de persoonlijkheid miste. Aan enthousiasme ontbrak het niet. Maar aan een rode lijn en duidelijke flows wel. Daarom hielpen we het Telfort team aan een stem en een waterdicht schrijfproces.

40

Schrijvers opgeleid

18

Weken

12

Schrijfworkshops

1

Flitsende bureauklapper

Wie is Telfort?

Telfort is je vrolijke, bedrijvige buur die altijd goeie tips voor je heeft. Verwacht geen diepe gesprekken of flauwigheid; Telfort is oplossingsgericht. Maar houdt wel van een grapje af en toe. Hebben we allemaal niet zelf verzonnen hoor: dit is het resultaat van merksessies met mensen van marketing, base, acquisitie en service. Lekker 360 – the way we like it. Het resultaat is een Brand Voice die past bij wat Telfort wil bereiken: de meest sympathieke telecomaanbieder zijn. En blijven.

Telfort klinkt nu altijd hetzelfde. Wie er ook achter het toetsenbord mag zitten.

Persoonlijkheid als startpunt

Vlot, helder en toegankelijk. Telfort moet altijd hetzelfde klinken. Wie van haar 40 copywriters ook achter het toetsenbord mag zitten. Daarom hebben we eerst iedereen op de praatstoel gezet. De vraag: ben jij een schrijver en hoe wil je werken? Eerlijke gesprekken waarmee we het schrijfproces wisten te doorgronden en iedereen op een lijn kregen. Houden we van. Daarna hebben we alle schrijvers getraind in de nieuwe Brand Voice.

Live en online coaching

We creëerden een online toolkit voor Telfort copywriters. Inhoud? Een Brand Voice met uitgangspunten, schrijfregels en een woordenlijst. Aangevuld met voorbeelden en do’s en don’ts voor elk touchpoint. En voor de broodnodige awareness op de vloer maakten we ook een kekke bureauklapper voor de verschillende Telfort bases.

 

Ook het proces pakten we aan: geen tekst gaat meer de deur uit zonder langs één van de 10 eindredacteuren te gaan. De Brand Voice opperhoofden, zeg maar. Vier ogen, lekker efficiënt. En is er een second opinion nodig? Dan staat Mister Koreander op speed dial.

 

Wat we ook deden

title

Winkelen zonder kassa of pinpas met Tap to go

Met deze app hoef je nooit meer langs de kassa.

title

Een agile campagne voor de KRO-NCRV

Een agile campagne over Spoorloos - Leestijd 7 minuten