Conceptontwikkeling

Campagnes

Een concept is eigenlijk best een vaag concept. Wij zien het zo. Een concept is als een ANWB-paddenstoel die je communicatie de juiste richting opstuurt. Maar dan een heel creatieve paddenstoel.

Van idee naar concept

Het begint allemaal met creatief idee. Daar borduur je op voort totdat je uiteindelijk een ijzersterk concept hebt. Groot of klein. Intern of extern. Bloedserieus of lekker gek. Als het maar richting geeft. En harten verovert. Geeft dat een beetje een idee?

Geen losse flodders

Een concept moet van alles. Betekenis hebben bijvoorbeeld. Aansluiten bij je merk, bij wie je bent en waar je voor staat. En het moet een duidelijke richting geven aan alle communicatiemiddelen die eruit voortvloeien. No pressure.

Da’s best streng ja. Maar alleen op deze manier vormt een creatief concept de basis van die diepere verbinding met je doelgroep. Is onze ervaring tenminste. Dus een beetje losse flodders schieten? Ons niet bellen.

Even concreet

Nog steeds vaag? Oké, hier wat concrete voorbeelden. Het haakje voor een campagne. Een setje social formats. Maar ook: een relatiegeschenk, of het thema van je evenement.

Nu kunnen we nog een heel verhaal houden over hoe je stap voor stap tot een megacreatief concept komt. Gaan we niet doen. Want elke creatieve klus vraagt - nee, verdient - een andere aanpak. Ook die van jou.

Deel je idee

Stuur ons een berichtje. Of bel Manon op 0613926434. Mag ook als je nog helemaal geen idee hebt trouwens.
Hatsa! Je formulier zit in ons postvak. Je hoort zo snel mogelijk van ons.
Er gaat iets mis, je formulier is niet verzonden. Iedereen verdient een tweede kans. Probeer je ‘t nog een keer?