Conversational & Chatbots

Maak van je merk geen monoloog

In feite is elk touchpoint een interactie. Of je nou iemand wegwijs maakt op je site, een vraag beantwoordt of om een review vraagt. Hoe soepeler die interacties zijn, hoe fijner je merk wordt ervaren. En wat is de meest voorkomende en natuurlijke vorm van interactie? Juist, een gesprek. En that’s where a conversational interface comes in.

Hallo, met wie spreek ik?

Een conversational interface is dus het gesprek tussen de gebruiker en een digitaal product. Het praat natuurlijk een stuk makkelijker als je gesprekspartner een beetje persoonlijkheid heeft. Die creëren we dus als eerste. We vinden die persoonlijkheid op het snijvlak van je doelgroep en je merkwaarden. En werken ‘m uit in een brand voice.

Vind het moment

Mensen zitten lang niet altijd te wachten op een praatje. Je hoeft echt niet overal in gesprek te gaan met je klant. Voordat we een hele chatbot optuigen, kijken we dus eerst welk probleem je wilt oplossen. Wordt je klantenservice overspoeld met vragen? Dan gaan we eerst na waarom die vragen überhaupt opkomen. En wanneer.

Conversational mapping

Wij denken met je mee op welke plekken je conversational het beste in kan zetten. Want in het analoge leven spreek je ook niet zomaar iemand aan om het over koetjes en kalfjes te hebben. Dat is digitaal niet anders.

img

Wat we zoal aan Conversational doen

Neem contact met ons op
  • Chatbot
  • Brand voice
  • Moment message design
  • Scripts