Nee, Joe-Eks-raiting. De UX staat voor ‘user experience’. De ervaring van de gebruiker dus. Een daarin maken UX writers het verschil. Wij schrijven het gesprek tussen jouw digitale product en de gebruiker. Van kop tot knoptekst. Voor een ervaring die soepeler is dan de heupen van Shakira.
UX writing heeft een aantal regels. Onze favoriet is Mand (hou het kort). Op telefoonschermen is de ruimte immers krapper dan de Nederlandse woningmarkt. En zo zijn er nog wel meer regels. Maar als we die allemaal blind zouden volgen klinkt elk merk hetzelfde: functioneel doch sausloos. Da’s nou net niet de bedoeling.
Tuurlijk zorgen we eerst dat je UX writing Swarovski-helder is. Maar daarna voegen we de speciale saus van je merk toe: de brand voice. Die maakt zelfs de kleinste lettertjes onderscheidend.
Ruimte voor lange woorden en zinnen is er meestal niet. Ruimte voor verbetering wel. Want betere microcopy in je app levert meer kliks op. En dus meer euro’s. Dat gunnen we je.