UX Writing

Copywriting

Elke dag helpen superveel woorden en zinnen je digitale dingen te doen. Heb je waarschijnlijk niet eens door. Het schrijven van al die woorden en zinnen? Da’s een vak. Een vak apart zelfs: UX writing.

Uks-raiting zeg je?

Nee, Joe-Eks-raiting. De UX staat voor ‘user experience’. De ervaring van de gebruiker dus. Een daarin maken UX writers het verschil. Wij schrijven het gesprek tussen jouw digitale product en de gebruiker. Van kop tot knoptekst. Voor een ervaring die soepeler is dan de heupen van Shakira.

Swarovski met saus

UX writing heeft een aantal regels. Onze favoriet is Mand (hou het kort). Op telefoonschermen is de ruimte immers krapper dan de Nederlandse woningmarkt. En zo zijn er nog wel meer regels. Maar als we die allemaal blind zouden volgen klinkt elk merk hetzelfde: functioneel doch sausloos. Da’s nou net niet de bedoeling.

Tuurlijk zorgen we eerst dat je UX writing Swarovski-helder is. Maar daarna voegen we de speciale saus van je merk toe: de brand voice. Die maakt zelfs de kleinste lettertjes onderscheidend.

Net als een mens

Goeie UX writing is als een fijne winkelmedewerker. Iemand die precies weet waar je op zit te wachten. En waarop niet. Voor je het weet sta je weer buiten, blij verrast met je nieuwe aankoop.

Ruimte voor lange woorden en zinnen is er meestal niet. Ruimte voor verbetering wel. Want betere microcopy in je app levert meer kliks op. En dus meer euro’s. Dat gunnen we je.

Write je ons?

Dit formulier is geschreven door onze UX writers. Ook zoiets nodig? Stuur ons een berichtje. Of bel Manon op 0613926434.
Hatsa! Je formulier zit in ons postvak. Je hoort zo snel mogelijk van ons.
Er gaat iets mis, je formulier is niet verzonden. Iedereen verdient een tweede kans. Probeer je ‘t nog een keer?