UX writing scan

Vraag de UX writing scan aan en ontdek hoe je met scherpere microcopy het verschil kunt maken.

Waarom een UX writing scan?

Stel, je digitale product is live, de bugs zijn verholpen en toch blijven de cijfers achter. Je bent waarschijnlijk maar een ding vergeten: de copy. En specifieker, de UX writing. Waarom dit onmisbaar is? Goede UX writing doet wonderen voor gebruiksgemak en merkgevoel. Dé voorwaarden voor hoge conversie. Met een UX writing scan ontdek je wat de pijn- en verbeterpunten van de copy in je product zijn. En krijg je concrete aanbevelingen die je direct kunt doorvoeren.

Hoe werkt het?

Een UX writing scan kunnen we voor allerlei uitingen doen. Van app en Mijn-omgeving tot funnel en onboardingflow. We pakken de 30 belangrijkste schermen en nemen die onder handen. Eerst zetten we alle schermen op een rij: zit er één lijn in de communicatie? Is de flow logisch opgebouwd? En wordt overal dezelfde voice gebruikt? Vervolgens zoomen we in en analyseren we per scherm hoe het beter kan. De focus ligt op copy, maar we denken ook altijd mee over het UX design. Hoe tekst eruitziet is namelijk net zo belangrijk als wat je zegt.

 

 

Wat krijg je?

Met een UX scan laten we in het huidige design zien hoe het beter kan. We bundelen alles in een overzichtelijke presentatie met screenshots, copysuggesties en – niet geheel onbelangrijk – de rationale achter die suggesties. We stellen namelijk niet zomaar iets voor ‘omdat het beter klinkt’. Alle copyvoorstellen worden onderbouwd met argumenten en voorbeelden, meestal vanuit de psychologie.