FinancialLease: niet ja-maar maar ja-en

Branding

Ondernemers aan hun droomauto helpen. Dat is waar FinancialLease.nl het allemaal voor doet. Het bedrijf uit Maarssen begon klein in 2011 en is nu de marktleider in financial lease. Dat had de naam misschien al verklapt. Samen met designbureau Resoluut bogen we ons over een nieuwe strategie, een inspirerend merkverhaal en de brand voice. Allemaal in de geest van de ondernemer.


Niet ja-maar, maar ja-en

FinancialLease.nl snapt ondernemers. Ze zijn het zelf ook. Maar wat betekent dat eigenlijk, ondernemer zijn? Nou, je eigen weg gaan bijvoorbeeld. In kansen denken. En altijd kijken naar wat er kan. Linksom of rechtsom. De drive om dingen voor elkaar te krijgen staat centraal in de strategie van het merk. Echte ondernemers denken niet in ja-maar, maar in ja-en.

UX copy winkelwagen

Betrokken, vlot & optimistisch

Die ja-en-mentaliteit moet natuurlijk doorklinken in de manier van praten en schrijven. Overtuigen vanuit positiviteit. Het vuurtje in anderen aanwakkeren. En communiceren zonder twijfel. In de nieuwe brand voice komt ‘t allemaal samen. Betrokken, Vlot en Optimistisch klinken door tot in de kleinste lettertjes.

Een herkenbaar stemgeluid dat past bij het ‘bij twijfel doen-gevoel’. Je hoort ‘t nu terug op de radio, ziet het in bushokjes en op alle door ons herschreven webpagina’s. Benieuwd? Schakel snel door naar de website: FinancialLease.nl. Skrrrt!

P.S: onze collega’s van reclamebureau Higuita maakten een vette, bijbehorende campagne: aan de bak. De campagnevideo check je hierrr

UX copy winkelwagen

Mr. Koreander

Dave de Geus

Eline Vliegen

Sidekicks

Resoluut

Higuita