Startschot voor nieuw Roompot

Roompot
Campagnes

Stel, je bent een gevestigd merk. Meer dan een halve eeuw onderweg. Marktleider. Alles. Maar je wilt een nieuw imago. Waar begin je dan? Met een online campagne natuurlijk!

Wat je bestemming ook is...

Een gloednieuwe merkpositionering lag er al: wat je bestemming ook is, je vindt het bij Roompot. Of dat nou een luxe vakantievilla is, of een bungalow op het strand. Het nieuwe merk is een combinatie van nuchter en chique. Net als het logo. En de doelgroep.

Digital-first campagne

Voor het eerst wilde Roompot met een merkcampagne vol inzetten op online. Vastberaden, daar houden wij wel van. Dus ontwierpen we een campagne waarin je het nieuwe Roompot leert kennen; een plek waar iedereen kan thuiskomen. Om vervolgens weer opgetogen naar huis te gaan.

Vakantie zit ‘m in kleine momentjes

De merkbelofte van het nieuwe Roompot was het startschot voor onze conceptontwikkeling. Bij Roompot is je bestemming het startpunt van een vakantie die je helemaal zelf invult. Het draait allemaal om de ervaringen die je opdoet; herkenbare vakantiemomentjes die door iedereen uniek worden beleefd. Van een bakkie pleur in de zon tot skinny dipping in de zee.

Eén concept, zee aan mogelijkheden

De kracht van ons concept zit in de verschillende uitwerkingen van één moment, met dezelfde copy. Bijgestaan door beelden die precies dát moment vangen. Samen met Resoluut en Big Shots maakten we een rits online uitingen: banners, social posts en een kekke video. Roompot knalde de video meteen ook op de buis.

Mr. Koreander

Tobias van Geijn
Djoelia van der Velden
Lucia Kabia

Sidekicks

Resoluut
Big Shots