Een gezicht voor de mediakunst van morgen

Voor het innovatieve Nxt Museum legden we een stevig merkfundament.

On-brand content voor slimme betaaloplossing

Hoe wij FINN helpen het IoT landschap op te schudden.

Modern IKEA Family

Zo maakten we de IKEA Family onboarding een warm bad.

Echte Rotterdamse teksten

Een passende brand voice voor Woonstad Rotterdam.

Van financiële start-up naar volwassenheid

Zo hielpen we Ginger aan een ambitieuze merkstrategie.

Onze favoriete fictieve collega

Een creatief communicatieconcept voor onszelf.

Nieuw jaar, nieuwe zorgverzekering

Functionele ‘eindejaars-copy’ voor Zilveren Kruis.

Van step tot app: zo maakten wij het merk Dott

Europa veroveren met een levendige merkpersoonlijkheid.

Case Serra, Serra

Strategie, concept en copy voor een Brussels restaurant.

Communicatie concept voor een kersvers hotel

De gastvrijheid van Hubert klinkt door op elk touchpoint.

Een mega menselijke chatbot voor Simyo

Zo hielpen we de provider aan een digitale medewerker.

Converseren met een conceptuele chatbot

Een conversational interface concept voor Zilveren Kruis.

De app zonder naam van Vermaat

We hielpen de horecaspecialist met hun merkontwikkeling.

Winkelen zonder kassa met Tap to go

Awardwinnende app voor Albert Heijn.

Content marketing campagne voor KRO-NCRV

Contentmarketing-campagne voor Spoorloos Dilemma’s.

Wij ontwierpen de Albert Heijn brand voice

De nieuwe brand voice van Albert Heijn

Uitgewerkt voor de belangrijkste touchpoints.

Een energieboost voor Eneco Zakelijk

Van energiereus naar behulpzame energiepartner.

simyo

Aan de top blijven is keihard werken

Altijd pakkende webcopy voor Simyo.

brand voice Zelf

Het digitale smoeltje van zorgverzekeraar Zelf

Eigenzinnige brand voice met een gezonde dosis zelfspot.

tone of voice

De geboorte van het kleine zusje van Zilveren Kruis

Een nieuwe naam, tone of voice en merkpropositie: ZieZo.

Merkidentiteit voor Triggi

Een matching merkidentiteit voor Triggi

Vliegende start voor start-up met internationale ambitie.

De Bolster merknaam uitgedacht

Hoe we de merknaam Bolster bedachten

Het verhaal van het merk dat uit zijn jasje groeide.

De lancering van Digital first branding

Zo vingen we de visie van Resoluut in een lekker verhaal.

Strijdplan voor het sympathieke Telfort

Een stem en proces voor haar leger aan schrijftalent.

content

Zorg voor het Zorgkantoor van Zilveren Kruis

Zorgvuldige begeleiding door langdurige zorg journeys.

Zo maakten we kunst voor iedereen toegankelijk

UX writing voor de online kunstcollectie van Rabobank.

content

Make-over voor de zakelijke tak van Zilveren Kruis

Heldere, herkenbare content voor de zakelijke bezoeker.

TL;DR

Verzekeraar Zilveren Kruis heeft een flinke zakelijke tak. Naast informatie over diensten van ZK vindt de zakelijke bezoeker informatie en inspiratie in het blog. Dit blog was aan een make-over toe. Eerst hebben geanalyseerd waar de kansen voor optimalisatie zaten. Vervolgens hebben we een nieuwe content strategie gemaakt en de content geproduceerd. Ook hebben we de eindredactie gedaan.
Laat zien wat je in huis hebt

Zilveren Kruis zocht naar een manier om waarde toe te voegen voor hun zakelijke klanten, een bredere doelgroep aan te boren en zich tegelijkertijd duidelijker in de markt te zetten als kennisautoriteit op het gebied van gezond ondernemen.

Om mensen te inspireren heb je geïnspireerde mensen nodig

Als nieuwe insteek kozen we: de blogs van Zilveren Kruis zakelijk moeten de lezer informeren en inspireren en zo P&O- en HR-professionals helpen om hun organisatie (en eigen werkdag) zo gezond mogelijk te maken. Gedrag veranderen van je medewerkers vraagt een lange adem en dan kun je als HR-specialist zelf wel wat inspiratie en inside insights gebruiken.

De zakelijke bezoeker centraal

Met de zakelijke bezoeker in gedachten kon er nog wel gesleuteld worden aan gebruikerservaring. Allereerst integreerden we de blogomgeving in de zakelijke site. Alle content (blogs, verhalen van klanten en nieuws) staat zo bij elkaar onder duidelijke titel ‘Actueel & Blog’. Want onze bezoeker heeft weinig tijd. Maar sowieso, wie heeft er nou zin om te zoeken?

Helderheid en herkenbaarheid als voorwaarden voor autoriteit

We verzamelden een netwerk van Zilveren Kruis-medewerkers, -klanten en andere bezielde vakmensen. Om vakinhoudelijke klantverhalen van professionals voor professionals te maken. Een combinatie van actualiteit en deskundigheid. Met als uitkomst: autoriteit.

Het fijne houvast van een contentkalender

De blogs publiceerde en verspreidde Zilveren Kruis op gezette tijden, volgens een contentkalender waar alle makers toegang toe hadden. Dat zorgde voor regelmaat, consistentie en natuurlijk ook steeds voor nieuwe inzichten. Continue analyse en evaluatie hoorden bij het proces. Zo krijgen we steeds meer in de gaten welk contentformat het beste werkt en waar bezoekers het meest aan hebben. Gecombineerd met fijn slijpen van de brand voice gaan we steeds dichter op de doelgroep zitten.