Een gezicht voor de mediakunst van morgen

Voor het innovatieve Nxt Museum legden we een stevig merkfundament.

Van financiële start-up naar volwassenheid

Zo hielpen we Ginger aan een ambitieuze merkstrategie.

Van step tot app: zo maakten wij het merk Dott

Europa veroveren met een levendige merkpersoonlijkheid.

Case Serra, Serra

Strategie, concept en copy voor een Brussels restaurant.

Communicatie concept voor een kersvers hotel

De gastvrijheid van Hubert klinkt door op elk touchpoint.

De app zonder naam van Vermaat

We hielpen de horecaspecialist met hun merkontwikkeling.

Wij ontwierpen de Albert Heijn brand voice

De nieuwe brand voice van Albert Heijn

Uitgewerkt voor de belangrijkste touchpoints.

simyo

Aan de top blijven is keihard werken

Altijd pakkende webcopy voor Simyo.

brand voice Zelf

Het digitale smoeltje van zorgverzekeraar Zelf

Eigenzinnige brand voice met een gezonde dosis zelfspot.

tone of voice

De geboorte van het kleine zusje van Zilveren Kruis

Een nieuwe naam, tone of voice en merkpropositie: ZieZo.

Merkidentiteit voor Triggi

Een matching merkidentiteit voor Triggi

Vliegende start voor start-up met internationale ambitie.

De Bolster merknaam uitgedacht

Hoe we de merknaam Bolster bedachten

Het verhaal van het merk dat uit zijn jasje groeide.

Strijdplan voor het sympathieke Telfort

Een stem en proces voor haar leger aan schrijftalent.

TL;DR

Telfort schreef veel en enthousiast, maar de rode lijn ontbrak. Dus gaven we de sympathieke telecomaanbieder een stem en waterdicht schrijfproces. Alle 40 copywriters doen daar nu hun voordeel mee.

Talent zonder kompas

Hoe klinkt je merk? En hoe regel je dat al je copywriters zo schrijven? Telecomaanbieder Telfort had een leger aan schrijftalent, maar geen strijdplan. Men schreef veel – maar de persoonlijkheid miste. Aan enthousiasme ontbrak het niet. Maar aan een rode lijn en duidelijke flows wel. Daarom hielpen we het Telfort team aan een stem en een waterdicht schrijfproces.

40

Schrijvers opgeleid

18

Weken

12

Schrijfworkshops

1

Flitsende bureauklapper

Wie is Telfort?

Telfort is je vrolijke, bedrijvige buur die altijd goeie tips voor je heeft. Verwacht geen diepe gesprekken of flauwigheid; Telfort is oplossingsgericht. Maar houdt wel van een grapje af en toe. Hebben we allemaal niet zelf verzonnen hoor: dit is het resultaat van merksessies met mensen van marketing, base, acquisitie en service. Lekker 360 – the way we like it. Het resultaat is een Brand Voice die past bij wat Telfort wil bereiken: de meest sympathieke telecomaanbieder zijn. En blijven.

Telfort klinkt nu altijd hetzelfde. Wie er ook achter het toetsenbord mag zitten.

Persoonlijkheid als startpunt

Vlot, helder en toegankelijk. Telfort moet altijd hetzelfde klinken. Wie van haar 40 copywriters ook achter het toetsenbord mag zitten. Daarom hebben we eerst iedereen op de praatstoel gezet. De vraag: ben jij een schrijver en hoe wil je werken? Eerlijke gesprekken waarmee we het schrijfproces wisten te doorgronden en iedereen op een lijn kregen. Houden we van. Daarna hebben we alle schrijvers getraind in de nieuwe Brand Voice.

Live en online coaching

We creëerden een online toolkit voor Telfort copywriters. Inhoud? Een Brand Voice met uitgangspunten, schrijfregels en een woordenlijst. Aangevuld met voorbeelden en do’s en don’ts voor elk touchpoint. En voor de broodnodige awareness op de vloer maakten we ook een kekke bureauklapper voor de verschillende Telfort bases.

 

Ook het proces pakten we aan: geen tekst gaat meer de deur uit zonder langs één van de 10 eindredacteuren te gaan. De Brand Voice opperhoofden, zeg maar. Vier ogen, lekker efficiënt. En is er een second opinion nodig? Dan staat Mister Koreander op speed dial.