UX writing

Creatie

Digitale dingen. Die doe je elke dag. Je aankoop afrekenen in een webshop, bijvoorbeeld. Onderweg zie je woorden en zinnen die je helpen. Het schrijven van die copy? Da’s een vak apart: UX writing.

Leg eens uit

UX staat voor ‘user experience’. Als UX writers schrijven wij het gesprek tussen jouw digitale product en de gebruiker. Dat doen we met sturende woorden en zinnen: microcopy. Van kop tot call to action.

Yes, but why?

Goede UX writing is als een fijne winkelmedewerker. Zo eentje die je naar het juiste pad stuurt. Hoe duidelijker de copy in je product, hoe meer kliks van je gebruikers. En dus meer euro’s! Gunnen we je. 

Onze uitdaging? In weinig ruimte veel gevoel leggen. En de copy voor iedereen begrijpelijk maken. Daarvoor houden we de basisregels van UX writing aan. Zo loopt je doelgroep zonder zorgen door jouw product. En blijven ze langer hangen.

Op z'n Koreanders

Als ieder merk de basisregels blind volgt, klinkt elk merk hetzelfde. Dat is nou net niet de bedoeling. UX writing gaat over ’wat’ je zegt. Daar bovenop komt de onderscheidende laag van je merk: de brand voice. Die draait om ‘hoe’ je iets zegt. En geeft je UX copy die unieke persoonlijkheid. 

Write je ons?

We reageren snel, beloofd. En je hoort meteen wat we je verder kunnen beloven. Manon bellen op 0613926434 kan ook.
Hatsa! Je formulier zit in ons postvak. Je hoort zo snel mogelijk van ons.
Er gaat iets mis, je formulier is niet verzonden. Iedereen verdient een tweede kans. Probeer je ‘t nog een keer?