UX staat voor ‘user experience’. Als UX writers schrijven wij het gesprek tussen jouw digitale product en de gebruiker. Dat doen we met sturende woorden en zinnen: microcopy. Van kop tot call to action.
Goede UX writing is als een fijne winkelmedewerker. Zo eentje die je naar het juiste pad stuurt. Hoe duidelijker de copy in je product, hoe meer kliks van je gebruikers. En dus meer euro’s! Gunnen we je.
Onze uitdaging? In weinig ruimte veel gevoel leggen. En de copy voor iedereen begrijpelijk maken. Daarvoor houden we de basisregels van UX writing aan. Zo loopt je doelgroep zonder zorgen door jouw product. En blijven ze langer hangen.
Als ieder merk de basisregels blind volgt, klinkt elk merk hetzelfde. Dat is nou net niet de bedoeling. UX writing gaat over ’wat’ je zegt. Daar bovenop komt de onderscheidende laag van je merk: de brand voice. Die draait om ‘hoe’ je iets zegt. En geeft je UX copy die unieke persoonlijkheid.