Ons idee van een goeie blog? Goed werk, GIF’jes van katten en onze kijk op Het Leven in het Algemeen. Plus allerlei andere fijnigheid die we tegenkomen op het web.
Filter op: Alles
Blog
Communicatie & content
UX writing
Merkontwikkeling
Theory Thursdays
Conversational & chatbots
Zo schrijf je teksten waar je gebruiker echt iets mee kan.
Veel gaat dit jaar niet door. Maar de verkiezingen wel! Wij beoordeelden de 5 meest opvallende verkiezingsposters.
Na lang wachten is het eindelijk zover: de winnaars van de UX Writing Awards zijn bekend.
Waarom verdient een merk nu echt een UX Writing Award? Daar kijken we dit jaar zelf naar in onze speciale review-editie.
We houden van alle woorden, mooi en lelijk. En we doen er alles mee. Daarom bij deze onze top 5 gore woorden.
Werken in de design tool Figma maakt het leven van een copywriter een stuk makkelijker.
Leg je controller neer en breng je microcopy naar het volgende level.
Iedereen zoekt naar de juiste woorden. Met wisselend succes.
Zó zorg je dat de stem van je merk matcht met de taal van je doelgroep.
Nooit meer een gortdroge, merkloze vertaling.
Onze eigen awardshow werd een groot succes. Voor ons én voor de winnaars.
Theory Thursday's deel drie. Deze keer hebben we het over de kracht van drie.
Awwwards beloont sinds kort ook uitstekende UX writing. Dit is onze top 5.
Met een stralende merkpersoonlijkheid win je de harten van je doelgroep.
Er was eens een gebruiker...
Een interview met de co-host van onze UX writing meetup.
Een goed gesprek met de chatbot van a.s.r.
'Want met humor ken je scoren!' - Johan Cruijff na de gewonnen Europacup 1-finale.
Hoe hartjes, bloempjes en verlegen aapjes je merk kunnen versterken.
Bots zijn hot, hip en happening.
Zo benut je de kracht van het archetype voor jouw merk.
Lekker meta: een conversatie over conversational.
Ga als merk voor een gelijkwaardige relatie met je gebruikers.
Gamification. Of hoe je écht wijs kan worden van digitale monsters vangen.
Steenkolenengels? Krik je Engelse kopij op in 10 minuten.
Een conversational interface, handig als je met een chatbot of een voice assistent aan de slag gaat.
Content first: 5 vragen aan ervaren UX writer Don Seidenberg.
In de tweede aflevering van onze serie: de kracht van herhaling.
Volg deze UX writing checklist. Zo worden je teksten nooit meer verkeerd geïnterpreteerd.
In de eerste aflevering van onze nieuwe serie: het Elaboration Likelihood Model (ELM).
Een blog schrijven met alleen je stem? Het kan.
All about Agile. Over het succes van deze nieuwe aanpak in online marketing.
De stem van je merk? Alleen zo kom je tot een rake brand voice.
Wie vertrouw je nu écht? Hoe een klein woordje een groot verschil maakt.
Voor iedereen die zich schuldig maakt aan dit taalgebruik.