Ons idee van een goeie blog? Goed werk, GIF’jes van katten en onze kijk op Het Leven in het Algemeen. Plus allerlei andere fijnigheid die we tegenkomen op het web.
Inclusiviteit is al een tijd een hot topic binnen en buiten communicatieland. Als UX copywriters houdt dit ons dagelijks bezig.
Apps Bloomon, Picnic en Magnolia winnen UX Writing Awards
De awardshow die dit jaar live op Linkedin plaatsvond stond in het teken van UX writing van de apps die ons door de pandemische periode hebben gesleept. Oftewel: onze ‘lockdownlievelingen’.
UX Writing Awards 2021: Show me some lovin’
De eerste categorie van de UX writing awards 2021 is dating apps. Show me some lovin'!
UX Writing Awards 2021: Get in my belly
De derde categorie voor de UX Writing Awards 2021 is food delivery: Get in my belly!
UX Writing Awards 2021: Take my money
De tweede categorie van de UX Writing Awards 2021 is online retail: Take my money!
De UX Writing Awards 2020: review edition
Waarom verdient een merk nu echt een UX Writing Award? Daar kijken we dit jaar zelf naar in onze speciale review-editie.
Dít zijn ze dan: de winnaars van de UX Writing Awards
Na lang wachten is het eindelijk zover: de winnaars van de UX Writing Awards zijn bekend.
De UX Writing Awards 2019
Onze eigen awardshow werd een groot succes. Voor ons én voor de winnaars.
Communicatiebureau doet ode aan het gore woord
We houden van alle woorden, mooi en lelijk. En we doen er alles mee. Daarom bij deze onze top 5 gore woorden.
Communicatie in campagnetijden: 5 verkiezingsposters onder de loep
Veel gaat dit jaar niet door. Maar de verkiezingen wel! Wij beoordeelden de 5 meest opvallende verkiezingsposters.
Waarom Figma fantastisch is voor copywriters
Werken in de design tool Figma maakt het leven van een copywriter een stuk makkelijker.
Wat games je leren over UX writing
Leg je controller neer en breng je microcopy naar het volgende level.
Een rondje communicatie in tijden van corona
Iedereen zoekt naar de juiste woorden. Met wisselend succes.
Een brand voice in de taal van je doelgroep? Zo doe je dat
Zó zorg je dat de stem van je merk matcht met de taal van je doelgroep.
Brand in translation: de waarde van waarden
Nooit meer een gortdroge, merkloze vertaling.
De kracht van drie
Theory Thursday's deel drie. Deze keer hebben we het over de kracht van drie.
Awww yeah, 5x UX writing die een award verdient
Awwwards beloont sinds kort ook uitstekende UX writing. Dit is onze top 5.
Hoe een merkpersoonlijkheid je UX writing laat shinen
Met een stralende merkpersoonlijkheid win je de harten van je doelgroep.
Vijf slimme trucs om je UX writing verhalend te maken
Er was eens een gebruiker...
Even kletsen met Yuval Keshtcher
Een interview met de co-host van onze UX writing meetup.
Adformatie: Bot Talk #2
Een goed gesprek met de chatbot van a.s.r.
Heeft jouw merk al een pracht van een punch line?
'Want met humor ken je scoren!' - Johan Cruijff na de gewonnen Europacup 1-finale.
Praat emoji met me
Hoe hartjes, bloempjes en verlegen aapjes je merk kunnen versterken.
Adformatie: Bot Talk #1
Bots zijn hot, hip en happening.
Geef je merk een oerkarakter
Zo benut je de kracht van het archetype voor jouw merk.
Een conversatie over het Conversational Commerce Event
Lekker meta: een conversatie over conversational.
Waarom confirmshaming zo 2017 is
Ga als merk voor een gelijkwaardige relatie met je gebruikers.
Wat nu met Pokémon GO?
Gamification. Of hoe je écht wijs kan worden van digitale monsters vangen.
Laat je steenkolenengels shinen
Steenkolenengels? Krik je Engelse kopij op in 10 minuten.
Waar je op moet letten bij een conversational interface
Een conversational interface, handig als je met een chatbot of een voice assistent aan de slag gaat.
Waarom een UX writer vanaf dag één betrokken moet zijn
Content first: 5 vragen aan ervaren UX writer Don Seidenberg.
Tobi & Teo’s Theory Thursdays, Part Two
In de tweede aflevering van onze serie: de kracht van herhaling.
De begrijpelijke UX writing checklist
Volg deze UX writing checklist. Zo worden je teksten nooit meer verkeerd geïnterpreteerd.
Tobi & Teo’s Theory Thursdays, Part One
In de eerste aflevering van onze nieuwe serie: het Elaboration Likelihood Model (ELM).
De optelsom van een gebroken pols en Siri
Een blog schrijven met alleen je stem? Het kan.
Daarom doe ik aan Agile Content Marketing
All about Agile. Over het succes van deze nieuwe aanpak in online marketing.
Wie ben ik? De zinderende zoektocht naar je stem
De stem van je merk? Alleen zo kom je tot een rake brand voice.
Vertrouw ik u?
Wie vertrouw je nu écht? Hoe een klein woordje een groot verschil maakt.
Uitdaging: speel een potje bullshitbingo met ons
Voor iedereen die zich schuldig maakt aan dit taalgebruik.