Je werkgeversmerk. Oftewel: de positionering van je merk als werkgever. De vraag die je moet beantwoorden is: ‘Hey, waarom bestaan we eigenlijk?’ En die raison d’être moet wel beklijven. Hoe je dat doet? Door ‘m overal in door te laten klinken. Van je interne communicatie en arbeidsvoorwaarden tot je feesten en partijen. De hele employee journey dus. Want met een sterk werkgeversmerk trek je de juiste mensen aan - en misschien wel belangrijker: houd je ze bij je.
Voor gratis lunches en een pingpongtafel komen ze niet meer bij je werken. Die trucs zijn nu wel uitgespeeld. Voor voldoening en om bij te dragen aan iets waar ze zelf achter staan, komen ze wél. Het zorgt voor gemotiveerde en tevreden werknemers. Die de pingpongtafel gebruiken omdat het gezellig is. Niet om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. En die tevreden werknemers? Die zijn ook meteen je grootste ambassadeurs.
Binnen beginnen is buiten winnen, zeggen ze ook weleens – klinkt misschien cliché, maar is wel waar.
Hoe kom je erachter hoe ‘t gesteld is met jouw werkgeversmerk? Door onderzoek te doen! Kan je zelf doen, maar ook best aan ons overlaten. Met de onderzoeksresultaten onder de arm kijken we vervolgens hoe we je employee experience kunnen verbeteren. Met behulp van een heuse employer brand strategy. Eentje die past bij je merk. Denk aan je kernwaarden, missie en visie, cultuurmanifest en gedragscode. Daar duiken we dus ook in. We nemen ‘t allemaal onder de loep - en ontbreekt er nog wat? Dan maken we ‘t voor je.
Ons inzetten voor een campagne of een specifiek concept? Kan natuurlijk ook. Denk aan de lancering van een nieuwe hr-tool, waarvan je wil dat Jan en alleman ‘m straks gebruikt, of een kerstpakket dat wél in de smaak valt. Willen we onze knappe koppen best over buigen.
Wij geloven dat je als merk pas echt lekker bezig bent als je eigen mensen het óók voelen. Uiten en trouw blijven aan waar je voor staat, is dé manier om talent aan te trekken. En vast te houden. Bij Mr. Koreander duiken we graag, à la Cousteau, de diepte in: zo zoeken we uit wie je bent als employer brand en maken we de doorvertaling naar de dagelijkse gang van zaken. Altijd concreet. Altijd creatief. Altijd typisch Koreander.