Employer Branding

Concept

Dat je merk onweerstaanbaar moet zijn voor je klanten heb je vast wel in de smiezen. Maar weet je ook hoe onweerstaanbaar je merk intern is? Wat voor werkgever je eigenlijk bent? Hoe je nieuw talent verleidt om bij jou te werken - en te blijven plakken?

Allemaal vragen waarbij employer branding om de hoek komt kijken. En laat dat nou ons pakkie-an zijn. 

Employer branding, leg eens uit?

Je werkgeversmerk. Oftewel: de positionering van je merk als werkgever. De vraag die je moet beantwoorden is: ‘Hey, waarom bestaan we eigenlijk?’ En die raison d’être moet wel beklijven. Hoe je dat doet? Door ‘m overal in door te laten klinken. Van je interne communicatie en arbeidsvoorwaarden tot je feesten en partijen. De hele employee journey dus. Want met een sterk werkgeversmerk trek je de juiste mensen aan - en misschien wel belangrijker: houd je ze bij je.


Yes, but why?

Voor gratis lunches en een pingpongtafel komen ze niet meer bij je werken. Die trucs zijn nu wel uitgespeeld. Voor voldoening en om bij te dragen aan iets waar ze zelf achter staan, komen ze wél. Het zorgt voor gemotiveerde en tevreden werknemers. Die de pingpongtafel gebruiken omdat het gezellig is. Niet om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. En die tevreden werknemers? Die zijn ook meteen je grootste ambassadeurs.

Binnen beginnen is buiten winnen, zeggen ze ook weleens – klinkt misschien cliché, maar is wel waar.


Jouw employer brand strategy

Hoe kom je erachter hoe ‘t gesteld is met jouw werkgeversmerk? Door onderzoek te doen! Kan je zelf doen, maar ook best aan ons overlaten. Met de onderzoeksresultaten onder de arm kijken we vervolgens hoe we je employee experience kunnen verbeteren. Met behulp van een heuse employer brand strategy. Eentje die past bij je merk. Denk aan je kernwaarden, missie en visie, cultuurmanifest en gedragscode. Daar duiken we dus ook in. We nemen ‘t allemaal onder de loep - en ontbreekt er nog wat? Dan maken we ‘t voor je. 


Van concept tot campagne

Ons inzetten voor een campagne of een specifiek concept? Kan natuurlijk ook. Denk aan de lancering van een nieuwe hr-tool, waarvan je wil dat Jan en alleman ‘m straks gebruikt, of een kerstpakket dat wél in de smaak valt. Willen we onze knappe koppen best over buigen.


Met Koreandersaus, alsjeblieft

Wij geloven dat je als merk pas echt lekker bezig bent als je eigen mensen het óók voelen. Uiten en trouw blijven aan waar je voor staat, is dé manier om talent aan te trekken. En vast te houden. Bij Mr. Koreander duiken we graag, à la Cousteau, de diepte in: zo zoeken we uit wie je bent als employer brand en maken we de doorvertaling naar de dagelijkse gang van zaken. Altijd concreet. Altijd creatief. Altijd typisch Koreander. 

Write je ons?

Of bellen naar Manon mag ook: 0613926434. Trekken we samen ten strijde zodat je merk ook op de werkvloer tot leven komt.
Hatsa! Je formulier zit in ons postvak. Je hoort zo snel mogelijk van ons.
Er gaat iets mis, je formulier is niet verzonden. Iedereen verdient een tweede kans. Probeer je ‘t nog een keer?